מידע לקראת ספארי בסיני

קיצורי דרך

הגעה למעבר הגבול וחניה באילת     המפגש בגבול     מה להביא     מותר להביא     אסור להביא     השעה במצרים     כסף       מעבר הגבול      דרכון זר     מצלמות     חשמל    מזון, משקאות וכשרות     החדרים     מצעים, מגבות ומקלחת     מזג אויר וטמפ' מים     בגדים    ציוד צלילה     טלפון ואינטרנט     מחלת ים     ניטרוקס, מיכלים ומשקולות     שעת חזרה לישראל    טיסה מאילת    שירותי חירום

בטיחות לפני הכל
  • בסיני חם ויבש רוב השנה. הקפידו על שתייה מרובה כל הזמן ובמיוחד בימי הצלילה!
    אחד מגורמי הסיכון למחלת הדיקומפרסיה הוא התייבשות.
  • הקפידו לצלול על פי הכללים ואל תחרגו מההכשרה שלכם!
  • אם אתם לא מרגישים נוח בכל שלב של חופשת הצלילה, דברו עם מדריך הצלילה. צאו לצלילה רק כאשר הכל ברור, מובן ומוכן.
  • לפני כל צלילה יש לבצע בדיקת ציוד יחד עם הבאדי שלכם. בדיקה הדדית יכולה למנוע תקלות רבות.
  • צוללים רק במגבלות ההכשרה שלכם ועל פי הוראות המדריכים.
  • לפני כל צלילה מתקיים תדריך, חובה להגיע לתדריך. אם מסיבה לא הגעתם לתדריך לא תוכלו לצלול.
  • חובה לצלול עם מחשב צלילה. צלילה עם מחשב משפרת את בטיחות הצלילה. יש להכיר את המחשב ולהבין היטב מה המידע המתקבל ממנו. אם אין לכם מחשב תוכלו לשכור מחשב על הספינה ולקבל הסבר על תפעולו.
  • הבחירה בידכם! לפני כל צלילה תוכלו להחליט אם אתם בוחרים להשתתף בצלילה על פי הערכתם ורצונכם. אין חובה להשתתף בכל הצלילות.
צוללים עם הכשרה של כוכב ראשון
  • העומק המותר לבעלי כוכב ראשון הוא 18-21 (בהתאם לכתוב ברשיון הצלילה).
  • חלק מהצלילות בספארי עשויות לחרוג מעומק הצלילה המותר לצוללי כוכב ראשון. לכן יתכן מצב שבו לא תוכלו להשתתף בחלק מן הצלילות.
  • אנו ממליצים לכם לעשות קורס כוכב שני במהלך הספארי. באופן כזה לא תהיה לכם מגבלת עומק בספארי, פרטים מלאים במשרד.
  • האחריות לצלילה בעומק המותר לכם על פי רשיון הצלילה שלכם היא שלכם בלבד!
האם רכשת ביטוח נסיעות?

מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות כולל הרחבה של "ספורט אתגרי". זהו הכיסוי ביטוחי הטוב ביותר לנוסעים לחו"ל למטרת צלילה 

לביטוח נסיעות  לחץ כאן.

חזרה לתחילת העמוד

הגעה למעבר הגבול וחניה באילת

הסעה ממרכז אילת לגבול כלולה במחיר הספארי. אם בכוונתך להגיע לגבול באופן עצמאי – כדאי לדעת:

הגעה למעבר הגבול
הדרך הנוחה ביותר להגיע למעבר הגבול לסיני היא במונית. אפשר להזמין מונית באמצעות Get Taxi. מונית לגבול עולה כ-50 ש"ח. זמן הנסיעה בשעות בהן אין עומס מיוחד כ-10 דקות. יש אוטובוס מהתחנה המרכזית באילת, זמן הנסיעה כחצי שעה.

חניה באילת

אנו ממליצים לא לנסות לחנות קרוב לגבול או בדרך לגבול.
חנייה בתשלום בשדה התעופה הישן, יש לכתוב בוויז:
חניה לטווח ארוך בדרך המלונות.
 

קחו מונית לגבול. קחו בחשבון לפחות חצי שעה כדי שתגיעו בזמן ובאופן נינוח.

חזרה לתחילת העמוד

 

המפגש בגבול

נפגשים בכיכר שבכניסה למעבר הגבול למצרים. שעת המפגש 15:15 אלא אם נמסר אחרת. אנא הגיעו בזמן. יש איחורים בטיסות ובתחבורה ציבורית. גם נסיעה ברכב פרטי עלולה להתארך. יש לקחת מרווח ביטחון. איחור יעכב את כל הקבוצה. אל תניחו שכולם יאחרו. יש מצבים בהם לא נוכל לחכות למאחרים.

חזרה לתחילת העמוד    

 

 

השעה במצרים

כאשר בישראל יש שעון קיץ, השעה במצרים מוקדמת מישראל בשעה אחת. בשאר הזמן שעון מצרים ושעון ישראל זהים.

חזרה לתחילת העמוד    

 

 

מה להביא?

 דרכון, ביטוח נסיעות, יומן צלילה, עט ובקבוק מים.
כסף מזומן בדולרים:

  • אגרת הפארק הלאומי, 10 דולר לכל יום צלילה.
  • טיפ לצוות הספינה – הטיפ הסביר הוא
    • 35 דולר לספארי של 3 ימי צלילה
    • 45 דולר לספארי של 4 ימי צלילה 
    • 55 דולר לספארי של 5 ימי צלילה
    • 65 דולר לספארי של 6 ימי צלילה

בספינה אין קפה שחור, סבון ושמפו (אפשר להביא).

חזרה לתחילת העמוד    

כסף

ברוב שלבי החופשה תהיו על הספינה, לכן אין צורך להצטייד בהרבה כסף מקומי. אם בכל זאת תרצו להמיר כסף למטבע מקומי עדיף להביא מהארץ דולרים במזומן ולהחליפם ללירות מצריות בגבול (בצד המצרי). בדרך לשארם אנו עוצרים להפסקה קלה בחנות נוחות בצומת הסמוכה לדהב. במקום מקבלים גם שקלים.

הוצאות צפויות במזומן בדולר:

  • אגרת הפארק הלאומי ראס מוחמד – 10 דולר לכל יום צלילה.
  • טיפ לצוות הספינה ולמדריכים – מקובל לתת כ-10 דולר לכל יום צלילה.
  • אם תרצו לרכוש כרטיס סים מקומי 10-20 דולר.
  • מעט כסף נוסף לרכישת משקאות והוצאות קטנות בדרך ובערב הראשון בשארם – לשיקולכם.

    חזרה לתחילת העמוד    

 

מותר להביא למצרים

אוכל ומשקה מכל סוג כולל קפה שחור (אין בספינה). טבק רגיל לעישון, אביזרים לגלגול סיגריות.
לשומרי כשרות: אפשר להביא כלי מטבח כולל סכינים להכנת אוכל.

אלכוהול
מותר להביא עד ליטר לאדם. מטעמי בטיחות בצלילה אין לשתות משקה אלכוהולי מכל סוג שהוא במהלך היום. אם תשתו במהלך היום לא תוכלו לצלול. אפשר לשתות בערב, אך זה צריך להיות במידה מועטה.

חזרה לתחילת העמוד    

 

אסור להביא למצרים

מיכל צלילה מכל סוג שהוא או כל מיכל גז. משקולות, נשק ותחמושת מכל סוג כולל גז פלפל. הקפידו שלא נשאר לכם במקרה בתיק כדור מהמילואים. סכיני צלילה. רצוי לא להביא סכין מכל סוג שהוא אא"כ זה מיועד להכנת אוכל. רחפן. סמים מכל סוג כולל קנאביס רפואי וגת. אם אתם משתמשים בכדורים כלשהם עליכם להביא כמות מוגבלת לשימוש בימי הטיול בלבד.

חזרה לתחילת העמוד

מעבר הגבול למצרים

יש לעבור את הגבול יחד עם המדריך ובקבוצה אחת. הכינו עט למילוי טופס במעבר הגבול בצד המצרי. בצד המצרי של הגבול יתלווה לקבוצה סוכן מקומי (בד"כ דובר עברית).

בכל בעיה המתעוררת במעבר הגבול יש להאזר בסבלנות ולפנות למדריך. אין לנסות ולטפל בבעיה באופן עצמאי מול הצוות המצרי בגבול.
אין לצלם במעבר הגבול ובכל מקום בו יש אנשי משטרה/צבא/מחסום. 
אין להרים את הטלפון לזווית העלולה להתפרש כנסיון לצלם – גם לא "סלפי". המצרים מאד רגישים לעניין זה. יש להשאר עם הקבוצה בכל עת.

חזרה לתחילת העמוד

בעלי דרכון זר

אם ברצונכם להשתמש בדרכון הזר לשם כניסה למצרים עליכם להביא גם את הדרכון הישראלי. אם בספארי אליו אתם יוצאים נדרשת ויזה למצרים יש להביא 45 דולר במזומן לתשלום על הויזה.

חזרה לתחילת העמוד

 

 

מצלמות


בד"כ העברת מצלמות לסיני דרך מעבר הגבול אפשרית, אולם אי אפשר להבטיח במאה אחוז שהמצלמות יעברו. מצלמות מטיפוס GoPro וגם מצלמות קטנות מסוג Point & Shoot עוברות ברוב המקרים ללא בעיה (אלא אם כן למצלמה יש ציוד נלווה כגון מארז צלילה, זרוע, פלאשים ועדשות שונות). העברת מצלמות כאלה וכן מצלמות גדולות מטיפוס DSLR הכוללות מארז צלילה, פלאשים ועדשות עלולה להיתקל בבעיה בגבול. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להעביר את הציוד בעזרת הסוכן המלווה את הקבוצה בגבול. במקרים כאלה יהיה עליכם לשלם סכום צנוע בגבול על העברת הציוד. ע"פ הניסיון שלנו זה מצליח ברוב המקרים, אולם כאמור לא ניתן להתחייב לכך מראש. אם יש לכם ציוד צילום יש להודיע לנו על כך מראש. לפני מעבר הגבול מומלץ לפזר את פריטי הציוד בין מספר אנשים. בעת ההגעה לגבול יש לעדכן שוב את נציג "מעמקים" על הציוד שאיתכם. אם לא יאפשרו לכם להעביר את המצלמות יהיה עליכם להפקיד את המצלמה למשמורת בגבול ולשלם על שמירת המצלמה עד שתחזרו. ע"פ הידוע לנו אפשר להעביר מצלמות בטיסה לשארם.

חזרה לתחילת העמוד

חשמל

שקעי החשמל על הספינה הם כמו בישראל, אך מתאימים למכשיר עם שני פינים בלבד. יש שקעים בחדרים. אם יש לכם ציוד עם 3 פינים, הביאו מתאם.

חזרה לתחילת העמוד

 

מזון, משקאות וכשרות

יש שלוש ארוחות ביום, שפע של אוכל טעים ומזין. יש מים לשתייה ומשקאות קלים. אין אלכוהול ואין קפה שחור, אפשר להביא. יש קפה נמס, תה וחלב עמיד. אפשר להביא מהארץ כל מזון ומשקה שאתם אוהבים. מותר להכניס למצריים עד ליטר אלכוהול לאדם. יש חנות פטורה ממס במעבר הגבול וכן אפשר לרכוש בירה בשארם. אפשר להביא מהארץ כל מזון ומשקה שאתם רוצים.

כשרות
המטבח בספינות אינו כשר והטבח אינו יהודי. יחד עם זאת צוללים שומרי שבת שהיו איתנו בספארי יצאו תמיד שבעים וטובי לב. צוות המטבח מוסלמי, הם מכבדים את צרכי הכשרות ועושים כל מאמץ להשביע את רצונכם. אפשר להכין לכם דגים בנייר כסף. אפשר שתכשירו כלים במקום יחד עם הצוות ואפשר להביא מהארץ כלים כשרים ולבקש שיכינו לכם אוכל בכלים הללו. האפשרות להכנת אוכל בעצמכם קיימת אך היא מאד מוגבלת גם בשל הגודל של המטבח וגם בשל לוח הזמנים הצפוף למדי בעת הספארי… צלילה>ארוחה>מנוחה וחוזר חלילה. תוכלו להכין אוכל בעצמכם אך זה יהיה בתנאים לא נוחים במיוחד. אפשר להביא מהארץ כל מזון ומשקה שאתם רוצים.

צמחונים/טבעונים
יש בספינה אוכל ותבשילים המתאימים לצמחונים/טבעונים. יש סלטים, ירקות מבושלים, עדשים ועוד. כל האורחים הצמחונים/טבעונים יוצאים תמיד שבעים, שמחים ומרוצים. יחד עם זאת אין במצרים מודעות גבוהה לצרכים המיוחדים של צמחונים/טבעונים. לכן בעת ההגעה לספינה אנו מבקשים שתדברו עם המדריך האחראי ועם השף, תסבירו לשף בעצמכם בדיוק מה אתם יכולים לאכול ומה לא. הצוות יעשה כל מאמץ להענות לבקשתכם. אין בספינה חלב המתאים לצמחונים/טבעונים.

אלכוהול
מטעמי בטיחות אין לשתות משקה אלכוהולי מכל סוג שהוא במהלך היום. אפשר לשתות בערב, אך גם זה צריך להיות במידה מועטה. מדריכי הצלילה עלולים לאסור עליכם לצלול במידה ושתיתם אלכוהול במהלך היום.

חזרה לתחילת העמוד

חדרים ומיטות

ישנים בחדרים זוגיים, שתי מיטות בכל חדר. בכל החדרים יש שירותים ומקלחת, החדרים ממוזגים. ייעשה המיטב על מנת לסדר את החדרים לשביעות רצונכם, אולם לא תמיד תוכלו לבחור את בן הזוג לחדר.

חזרה לתחילת העמוד

 

מצעים, מגבות ומקלחת

יש בספינה מצעים. תקבלו מגבת לשימוש בחדר ומגבת נוספת לשימוש מחוץ לחדר אחרי צלילה. אין סבון ושמפו.

חזרה לתחילת העמוד

 

 

מזג אויר וטמפרטורת מים

טמפרטורת המים בסיני נעה בין 28 מעלות בשיא הקיץ (אוגוסט), ל-22 מעלות בשיא החורף (פברואר). מידע על מזג אוויר וטמפרטורת מים בכל אזור תוכלו למצוא בעמוד מזג אוויר וטמפרטורת מים.

חזרה לתחילת העמוד

 

 

בגדים

בחודשי הקיץ אפשר להגיע עם ביגוד קל, חם בחוץ גם בערב. בעונות המעבר נעים, אולם עלולה להיות רוח בשעות מסוימות ובערב לעתים קריר. לעונות אלה כדאי להביא בגד חם לשעות הערב. בחודשים דצמבר עד מרץ קר בלילה.

חזרה לתחילת העמוד

 

 

ציוד צלילה וציוד אחר לשימושכם

אם הזמנתם ציוד צלילה תקבלו אותו עם ההגעה לספינה, יש למדוד את הציוד ולוודא שהוא מתאים לכם. במקרה והציוד לא מתאים הוא יוחלף. אתם אחראים להחזיר את כל הציוד שנמסר לשימושכם. היו אחראים לציוד במים ומחוץ למים. אם אתם תולים מגבות לייבוש על הסיפון, יש לדאוג שלא יתעופפו עם הרוח. אבדן ציוד יחייב אתכם בתשלום.

חזרה לתחילת העמוד

 

טלפון ואינטרנט

קליטה סלולרית מישראל
ברוב חלקי סיני אין קליטה סלולרית מישראל.

חבילת גלישה בחו"ל מחברת הסלולר בישראל
חברות הסלולר בישראל מציעות חבילות גלישה ושיחות לנוסעים לסיני.

WIFI
בדרך כלל יש WIFI על הספינות. אולם לא ניתן להסתמך על ה-WIFI כחיבור רציף וזמין בכל עת. לעיתים הקליטה אינה טובה, מהירות הגלישה עלולה להיות איטית. אנו לא מתחייבים לתקינות ה-WIFI וזמינותו. אם חשוב לכם להיות מחוברים לאינטרנט כל/רוב הזמן תוכלו לרכוש כרטיס SIM מקומי בערב הראשון בשארם או לרכוש חבילת גלישה בחו"ל טרם צאתכם מהארץ.

כרטיס SIM מקומי בסיני
במסלולי הספארי באזור טיראן, ראס מוחמד ודהב יש קליטה סלולרית רוב הזמן. כרטיס SIM מקומי עולה כ-50 ש"ח, תלוי בגודל חבילת הגלישה שתרכשו. אפשר לרכוש חבילה של כ-2  GB אשר תשמש אתכם בעיקר להודעות טקסט קצרות וגלישה סבירה. אם אתם מתכוונים לגלוש הרבה ולהעלות הרבה תמונות וסרטונים מומלץ לרכוש חבילה של כ-4 GB לפחות.

במידה ורכשתם כרטיס SIM מקומי ה-WhatsApp שלכם יעבוד כרגיל על המספר הישראלי. תוכלו לקיים שיחות דרך האינטרנט אולם בד"כ שיחות ה-WhatsApp לא עובדות טוב. אפשר להשתמש ב-Messenger של Facebook, ב-Viber או באפליקציות אחרות. יהיה לכם מספר מקומי בו תוכלו לקבל שיחות טלפון (גם מהארץ). ניתן לרכוש כרטיס SIM המאפשר גם הוצאת שיחות. יש לשאול על כך בעת רכישת הכרטיס.

חזרה לתחילת העמוד

 

"מחלת ים"

"מחלת ים" אינה בעיה נפוצה בספארי בסיני. בד"כ הים שקט למדי והספינה מפליגה קרוב לריפים. לכן מאד מאד נדיר שמישהו סובל מבעיה זו בספארי, זה נכון גם למי שרגיש לכך בד"כ. אולם לעיתים קורה שהים פחות שקט או שהספינה מתרחקת מהריף ע"מ להגיע ליעדי צלילה רחוקים. אם אתם רגישים במיוחד כדאי להצטייד מראש בכדורים המנטרלים את התחושה הרעה המתלווה ל-"מחלת ים". כדורים כאלה נמכרים בבתי מרקחת ללא מרשם רפא. 
יש שני סוגי כדורים מומלצים במיוחד שלא נמכרים בארץ.
Bonine – נמכר בארה"ב/קנדה או דרך האינטרנט. 
Kwells – נמכר בארץ רק ברשת בתי המרקחת "שור טבנצ'יק" בהזמנה מיוחדת מראש ולאחר הצגת אישור של רופא/ת משפחה.

חזרה לתחילת העמוד

ניטרוקס, משקולות, מיכלים

יש ניטרוקס על כל הספינות, עד 32%. המשקולות הן של 1 ק"ג או 2 ק"ג. יש מיכלי 12 ליטר אוויר. מיכל 15 ליטר אלומיניום בהזמנה מראש ובתוספת תשלום.
לבעלי ציוד צלילה: המיכלים מגיעים עם חיבור דין. אם יש לכם חיבור יוק, תקבלו בספינה מתאם.
לצוללי Side Mount: המיכל השני ללא תשלום. 

חזרה לתחילת העמוד

 

 

שעת החזרה לישראל

בעקבות משבר הקורונה (נכון לנובמבר 2021) הגבול נסגר בשעה 18:30. שעת החזרה לישראל צפויה להיות 18:00.
זו הערכה בלבד, שעת החזרה בפועל עשויה להיות שונה.

חזרה לתחילת העמוד

טיסה חזרה מאילת

אם אתם מתכננים לחזור בטיסה לא תוכלו לצלול ביום האחרון. לא מומלץ להזמין טיסה סמוך למועד החזרה לישראל. אנו משתדלים להגיע חזרה לאילת בשעה המתוכננת אולם תמיד יתכנו איחורים.

חזרה לתחילת העמוד

במקרה של תאונת צלילה / פציעה

שארם היא עיר תיירות גדולה ומודרנית בה יש תעשיית צלילה ענפה מאד. יש בעיר תא לחץ, שירותי חירום, בית חולים ורופאים הבקיאים בטיפול בצוללים. במקרה של תאונת צלילה או כל מקרה רפואי אחר ישקל פינוי לבית החולים המקומי / תא לחץ או פינוי לארץ בהתאם למקרה.

חזרה לתחילת העמוד

נגישות